SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAVUNMA SANAYİİNDE İŞLETME İKİNCİ ÖĞRETİM TEZSİZ YÜKSEK LİSANS PROGRAMI İÇİN 2025-2026 GÜZ YARIYILI ADAY ÖĞRENCİ BAŞVURU BİLGİLENDİRMESİ VE İSTENİLEN BELGELER |
ONLİNE BAŞVURU TARİHLERİ
BAŞLAMA = 18 AĞUSTOS 2025 (Saat: 09.00)
BİTİŞ = 27 AĞUSTOS 2025 (Saat: 17.00)
ÖNEMLİ BİLGİLENDİRME: *Sisteme yüklenen belgelerin okunaklı, anlaşılır ve tam olması gerekmektedir. Başvuru sırasında sisteme girilen bilgilerin; gerçeğe aykırı olduğu, yanlış beyanda bulunulduğu, akademik not ortalaması, ALES notu, yabancı dil notu veya belge yüklemelerinde yapılan hatada, yanlış puan girilmesi durumunda (0,1 puan bile olsa) veya eksik evrakla başvuru yapıldığında adaylar genel başarı değerlendirme sınavını kazansalar bile öğrenci kayıtları yapılamaz. (Lisansüstü Yönetmelik 9. Madde: “gerçeğe aykırı beyan ve/veya sahte-tahrif edilmiş belgeye dayalı olarak başvuru yapanların kayıtları, programa kayıt tarihi itibariyle iptal edilir”) |
Çevrim-içi ortamda https://bilsis.hacettepe.edu.tr/oibs/ina_app/ linkine girerek başvuru işlemini tamamladıktan sonra, “Aday Kayıt ve Sınav Giriş Formu”nun iki nüsha çıktısını alınız. (Sınava bu belge ile gelinmelidir.) Belgelerinizde hatalı giriş yapılması halinde Enstitü Müdürlüğünce başvurunuz onaylanmayıp, başvuruda beyan ettiğiniz e-posta adresine başvurunuz iade edilecektir. Düzeltmeleri yapıp tekrar göndermeniz halinde başvurunuz değerlendirilmeye alınacaktır. Bu nedenle e-posta hesabınızı sık sık kontrol etmeniz gerekmektedir. Talep ve sorularınız için sosyalbilimler@hacettepe.edu.tr adresine e-posta atabilirsiniz.
Başvurusunu tamamlayan aday öğrencinin “Aday Kayıt ve Sınav Giriş Formu” ve başvuru için istenen belgeler ile sınav tarih ve saatinde sınav yerinde hazır bulunması gerekmektedir.
29 Ağustos 2025 tarihinde saat:12.30’da İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü DZ11 ve DZ12 dersliklerinde yazılı olarak genel başarı değerlendirme sınavı yapılacaktır.
Önemli Not: Genel Başarı Değerlendirme Sonuçları 01 Eylül 2025 tarihi itibariyle Enstitü web sayfasında ilan edilecektir. Kazanan aday öğrencilerin kayıtları 02-10 Eylül 2025 tarihleri arasında Enstitümüz Öğrenci İşleri Biriminde yapılacaktır.
PROGAM BAŞVURU GİRİŞ KOŞULLARI
1.Herhangi bir lisans programından mezun olmak.
2. 4’lük sistemde en az 2.00’nin karşılığı olan 100’lük akademik not ortalamasına (53.33) sahip olmak.
3.ALES ve Yabancı Dil Belgeleri zorunlu değildir. Bu belgelere sahip adayların söz konusu belgeleri yüklemeleri halinde ALES %20, Yabancı Dil %10 ağırlıkla genel başarı değerlendirilmesinde etkide bulunacaktır.
4. Savunma Sanayii alanında en az iki yıl iş tecrübesi olmak ve halen çalışıyor olmak.
BAŞVURU İÇİN İSTENİLEN BELGELER
1.Aday Kayıt ve Sınav Giriş Formu (Sistemden çıktısı alınacak)
Online başvuru sonrasında sistem tarafından oluşturulan formun çıktısı aday tarafından alınacak ve yine aday tarafından mutlaka imzalanacaktır.
2.Diploma veya Mezuniyet Belgesi (E-devlet üzerinden alınan Mezun Belgesi de kabul edilmektedir.)
Yüksek Lisans Başvurusu için 1 (bir) adet lisans mezuniyet belgesi. (Birden fazla lisans diploması olan adayların sisteme sadece bir lisans mezuniyeti girmesi gerekmektedir)
3.Transkript (E-devlet üzerinden alınan Transkript Belgesi de kabul edilmektedir.)
(NOT ORTALAMASI İLE İLGİLİ LÜTFEN AŞAĞIDA YER ALAN AÇIKLAMAYI DİKKATLE OKUYUNUZ. AŞAĞIDA BELİRTİLEN KURALLARA GÖRE YAPILMAYAN BAŞVURULARDA KESİN KAYIT HAKKI KAZANILSA DAHİ ÖĞRENCİ KAYDI YAPILMAYACAKTIR!)
- Mezuniyet not ortalamasını gösteren bir (1) adet ONAYLI veya e-devlet üzerinden alınan lisans transkripti
-Başvurular 100’lük not sistemine göre kabul edilmektedir.
-Transkriptinizde, mezun olduğunuz üniversitenin belirlediği 100’lük not sistemine göre verilmiş not var ise bu not ile başvuru yapılacaktır.
-Aday başvuru ekranında hem 4’lük hem de 100’lük not girişi mevcut olmakla birlikte 100’lük not girişinin yapılması gerekmektedir. Transkriptiniz 4’lük not sistemine göre ise ve üzerinde yüzlük not karşılığı yazmıyorsa 100’lük not sistemine çevirmek için sadece YÖK’ün 4’lük sistemden 100’lük sisteme çeviri tablosu kullanılacaktır. Tablo için tıklayınız!
- Diploma eki transkript yerine kabul edilmeyecektir.
Önemli Not : Kendi yaptığınız not dönüşüm çevirisi ya da üniversiteniz tarafından transkript dışında verilen not dönüşüm çeviri evrakı ile yapılan başvurular kabul edilmeyecek olup, sınavı kazansanız dahi öğrenci kaydınız yapılmayacaktır!!!
4.ALES Belgesi ve Geçerliliği
ALES Sonuç Belgesi veya ALES Sonuç Belgesi yerine geçebilen GRE-GMAT Sonuç Belgeleri
GRE veya GMAT belgesi ile yapılacak başvurular için ALES-GRE ve ALES-GMAT puan türü dönüşümleri geçerli olacaktır. ALES-GRE veya ALES-GMAT puanı olarak sonuç belgenizde yer alan puanın aşağıda yer alan tabloya göre çevrilerek sisteme girilmesi gerekmektedir.
Tablo için tıklayınız!
Belgelerin geçerlik süresi, sınav tarihinden itibaren beş (5) yıldır.
5.Yabancı Dil Belgesi YDS (e-YDS) - YÖKDİL veya;
-ÖSYM Uluslararası Yabancı Dil Sınavları Eşdeğerlikleri Dokümanında belirtilen kurallara uyularak Eşdeğerlik Tablosuna göre geçerliliği olan herhangi bir yabancı dil belgesi kabul edilecektir. Türkiye’de yapılan ve eşdeğerliliği ÖSYM tarafından kabul edilen sınavların oturumları devlet üniversitelerine ait binalarda gerçekleşmeyen ve sonuç belgelerinde sınav yeri ve tarihi bilgileri bulunmayan sınavlar kabul edilmez.
Tabloda belirtilen yabancı dil puanlarından birine sahipseniz, Sınav Sonuç Belgesinde yer alan puanı tabloda gösterilen YDS eşdeğer puanına çevirerek sisteme girilecektir. Tablo için tıklayınız!
YDS / e-YDS / YÖKDİL belgelerin geçerlik süresi sınav tarihinden itibaren beş (5) yıldır.
6.Savunma Sanayii alanında en az iki yıl iş tecrübesi olduğunu ve halen çalışmakta olduğunu gösterir Çalışma Belgesi
7. Kurum Kimlik Kartı
8.Nüfus Cüzdanı Fotokopisi
9.Fotoğraf "jpg" formatında olmalıdır.
10.YÖK Okul Tanıma Belgesi (Yabancı uyruklu adaylar ile eğitimini yurtdışında tamamlamış T.C. uyruklu adaylar için)
NOT: Lisans/yüksek lisans eğitimini yurtdışındaki bir yükseköğretim kurumunda tamamlamış adayların YÖK’ten alınan Tanınırlık Belgesini getirmeleri zorunludur.